Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד בוקר טוב כבוד הרב יש לי שני שאלות ברשותך. יש לנו בית כנסת במקום העבודה, עם ספר תורה שרכשנו, מתפללים במקום 3 תפילות. לגבי תפילת שחרית. אנחנו נוסעים לעבודה בין 30 ל 40 דקות אנחנו מתחילים בהסעה (כל אחד לעצמו ) מהפתיחה ועד ישתבח כולל. אנחנו מתחילים את התפילה (מקדיש שלאחר ישתבח) בערך ב 6:50 ומנסים לסיים את התפילה ב 7:15 (תחילת העבודה). התפילה שלנו זה עמידת 18 אחת בלי חזרה . (כמובן עם קדושה וברכת כוהנים בקול) וביום שני וחמישי לא עושים תחנון. השאלות שלנו: 1. מה עדיף /טוב יותר, תפילה כזאת שמתוארת למעלה או תפילה במניין פועלים? או תפילה ביחיד בזמן הנץ? 2. מדי פעם חסר לנו אחד או שניים למניין, ומשלימים לנו למניין כאלה שלא שומרים שבת. האם אפשר להתפלל כאשר אחד או שניים לא שומרים שבת ? (יכול להיות שלאחר כמה דקות יבואו שומרי שבת או שנמשיך כך עד סוף התפילה) אם אפשר לפרט קצת בתשובה, אודה לך. תודה רבה לתשובתך . בברכת יום טוב פרץ רפאל

הרב חנוך הכהן

1. תפלה במנין פועלים ודאי אינה עדיפה על תפלה זו, מכיון שתפלה לפני הנץ לדעת מרן ועוד פוסקים היא בדיעבד דוקא (כמ”ש בשו”ת איש מצליח ח”א דף מ”ד ע”ד), אבל מה שאתם מתפללים זה לכתחילה. ולגבי אם עדיף תפלה בנץ ביחיד, אמנם יש פוסקים שסוברים שעדיפה תפלה בנץ אפילו ביחיד, אבל להלכה אנו לא תופסים כן, ולכן עדיפה התפלה שלכם במנין שאמנם היא מקוצרת קצת, אבל אין בה פקפוק הלכתי. [ולגבי מה שאתם לא אומרים תחנון בשני וחמישי, אולי תמצאו זמן בהמשך היום להשלים אותו, וכן אפשר לומר אותו לפני התפילה]. 2. לגבי מחללי שבת, אם זה בצנעא הם מצטרפים, אבל אם הם מחללי שבת בפרהסיא אינם מצטרפים. (משנ”ב סי’ נ”ה ס”ק מ”ו וילקוט יוסף ח”א עמ’ צ”ג).
ויה”ר שה’ יקבל תפלותיכם ברצון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן