
שאלה בדקדוק
שאלות נוספות בנושאלכבוד הרבנים שלום רב וכטס"ו אכי"ר. משתדל אני לעשות שמו"ת מהתיקון קוראים של איש מצליח החדש ובסוף פרשת ויקהל בפסוק "וכל-היתדת למשכן ולחצר סביב נחושת" ראיתי שאות י' במילה "היתדת" בשוא נח, והרי היא באה אחר פת"ח שהיא תנועה קטנה ודינה להיות שוא נע? (ואולי כדאי גם בהזדמנות זו אם אפשר להעביר הלאה שבמהדורה החדשה של תיקון קוראים בפרשת יתרו פרק כ' מפסוק ג' ועד י"א כולל, חסר פיסוק הפסוקים מן הספר.) ועוד שאלה אחת לי, אם יש אפשרות להתכתב עם חכמים מהישיבה בחידושי ש"ס והלכה, ואיך? שלצערי במקום שאני נמצא חסרו הרבה מהלומדים בדרך העיון הספרדי בכלל והתונסי בפרט.בתודה מראש
הרב חנוך הכהן
אדרבה שוא שאחרי פתח צריך להיות נח, אלא אם כן יש דגש חזק בי’ שאז הוא יהיה שוא נע.
לגבי ההערה בתיקון קוראים אם תוכל להסביר מה הכוונה חסר פיסוק.
תוכלו לשלוח לכאן שאלות, אך אני מציע שתהיינה שאלות ממוקדות ולא הרבה בפעם אחת, כי הרבנים העונים מפנים מזמנם לענות, וכבר אמרו “משרבו – בטלו”.
שאלת המשך:
מאת: פלוני | תאריך: ו׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ב – מרץ 9, 2022
לכבוד הרב חנוך כהן נר"ו יאיר איתן עד בוא גאולת עולמים וכטס"ו. תודה רבה על התשובה, כנראה התחלפו לי הכלל של השוא נח/נע עם הכלל של דגש חזק אחר תנועה קטנה, והצדק עם כת"ר.בנוגע לחיסרון פיסוק הפסוקים שבפרשת יתרו בפרק כ' מפסוק ג עד יא כולל הנזכר בשאלתי, כוונתי שאין כלל סימונים שכאן מתחיל פסוק ג וכאן מסתיים ומתחיל ד וכו' אלא הכל נכתב ברצף אחד ונראה כפסוק אחד.ואודות מה שהציע כת" נר"ו שאכתוב את דברי התורה כאן דרך האתר, הנה חשבתי לעשות כן, אולם באתר יש הגבלה לכמות התיבות שניתן לרשום, ולא ניתן למחוק חצי מהדברים, שאם כן נמציתי מגיש לפני הרבנים תורה קרעים קרעים ח"ו.
הרב חנוך הכהן
הבנתי את ההערה על התיקון קוראים. בפסוקים הנ”ל יש בעיה, מכיון שקוראים אותם בס”ת בטעם עליון כמו פסוק אחד, לא שייך לעשות ציונים לפסוקים בתוך קטע אחד, לכן, בכוונה תחילה השמיטו את ציוני הפסוקים.
לגבי שליחת הד”ת עדיין אני חושב שכדאי לכם לנסות לצמצם את הדברים לכמות המילים האפשרית, ולשלוח אותם דרך האתר.