
לחוש לדעת הראב”ד בפתיל תכלת
שאלות נוספות בנושאלגבי תכלת ישנה מחלוקת במניין החוטים האם צריך חצי חוט כרמב"ם או חוט שלם כראב"ד ראיתי שבספר מקבציאל הבן איש חי מעמיד ששיטת הרמב"ם היא נכונה יותר וכך היא שיטת האר"י ומצד שני הרב החיד״א בספרו חומת אנך חלק א על פרשת שלח סעיף י כתב שהנכון הוא דעת הראב״ד איזה שיטה עדיפה להילכתא למי שהולך עם תכלת? גם אם נאמר ששיטת הרמב"ם היא יותר מבוססת ועדיפה האם לא כדי ללכת עם פתיל של ראב"ד כדי לחוש לכל הראשונים שסוברים כראב"ד (ולפי דעתם בחוט של רמב"ם לא יוצאים ידי חובה) ולעשות תנאי לגבי החצי חוט השני שאם אין הלכה כראב"ד אז זה פשוט חוט צבוע (כדי שלא יהיה בעיה של בל תוסיף לרמב"ם או מיעוט של הפתיל הלבן)? תודה רבה
הרב רפאל מאזוז
ולמה לא נחשוש לדעת רש”ו וחוס’ ששמית ארבעה חוטי תכלת מתוך שמונה?
ולמה לא נחשוש בכל איסורי שבת ושאר איסורי תורה לכל הפוסקים?
ובכן גם בזה אנחנו הולכים לפי כללי הפסיקה, והוא שכך דעת הרמב”ם ועוד פוסקים והאר”י, ומי שרוצה לעשות כשיטות אחרות יעשה.