מנין פועלים
אם אפשר להתפלל אחר כך אפילו ביחיד, עדיף יותר, ואם לא אפשר להתפלל פועלים בשעת הדחק כזאת.
לכבוד הרב שליט"א, שלום. לפי ההלכה, צריכים כולם לכרוע כשמגיע הש"ץ ל"מודים," ועל כן, אם מישהו מאוחר, לא יתחיל את השמונה עשרה שלו אם יגיע ש"ץ למודים כשהוא עוד באמצע תפילתו, כי חוששים שלא יכרע. טעם הדבר, משום שאם לא יכרע יאמרו הרואים שהוא פרוש מן הציבור ואינו מודה להקב"ה. האם באמת חשש שכזה קיים בימינו? אם אדם לפנינו עוסק בתפילה ולא יכרע, האם מישהו מהציבור יאמר שהוא כופר בהקב"ה ח"ו? וא"כ, האם גם בזמננו יש להקפיד על הדין הזה? תודה
יתכן שאתם צודקים שהיום לא כ”כ קיים חשש זה, ומכל מקום מאחר שחז”ל קבעו כן, לא משנים את ההלכה. ובכמה דברים כך הוא שהחשש השתנה ובכל זאת דברי חז”ל קיימים.