Menu

שערים חדשים לעולם האמונה

ספרים בענייני אמונה התחברו למכביר, אולם כאלה הנוגעים בפן המעשי של האמונה חסרים על המדף. הספר החדש “באמונתך” העוסק במשנתו הרעיונית של מורנו ורבנו הגאון רבי משה לוי זצוק”ל בענייני אמונה ובטחון, פותח צוהר לעולמו הקסום, ומגיש בשפה משובחת ובכלי מפואר את הדרך להתמודדות מעשית מול משברי החיים בעזרת האמונה. ייחודיותו של הספר מתבטאת בכך, שמלבד שהוא עוסק במהות האמונה ועיקריה, חלקו הגדול משמש ממש כמורה-דרך אישי להתמודדות אמונית עם בעיות יומיומיות, תוך הדרכה פרטנית לגבי בעיות שונות, שכמעט ולא נכתבה לגבם עד היום שום התייחסות תורנית (כמו נסיונות בענייני לידה, פרנסה, שכול, מלחמה וכו', ל”א).
 
בין דפי הספר ניתן למצוא תשובות לשאלות שבודאי עלו בראשו של כל אחד מאתנו, כמו: מה בין אמונה לביטחון? מהי הדרך להגיע לאמונה מוחשית? איך נדע מתי ההשתדלות שלנו מיותרת? כיצד הופכים לחסינים מפני בזיונות ועלבונות? היאך מתמודדים עם יסורים והופכים אותם למקור צמיחה? כיצד הורים חשוכי ילדים יכולים להתמודד עם הדממה? באיזו דרך קשיי הפרנסה נעשים כלי להתקרבות לה'? כיצד ניתן להבחין בין מקובלים אמיתיים למזוייפים? מה הסיבה שיש כאלו שהנסים אינם משפיעים עליהם? האם יש הבדל בין נס לטבע? שייך שאדם 'חופשי' יהיה מוסרי? על כל אלו ועוד מאות הדרכות בענייני אמונה, תוכלו לקרוא ולהחכים בין דפי הספר המרתק.
 
את הספר פותח מבוא מעניין הנושא את השם “אילן האמונה”. פתיחה זו שנכתבה בחרוזים, מציגה את ענייני האמונה בדמיון לאילן.
 
עיקרו של ספר זה חצוב משיחותיו של הגר”מ לוי זצ”ל שמסר בחלק השני של שיעוריו (השיעורים היו מחולקים חלק להלכה וחלק למוסר). ברוך ה', נשתמרו מאות קלטות המנציחות את שיעוריו ושיחותיו הנפלאות. מתוכן, לוקטו פניני דעת נבחרים בענייני אמונה, ובעיקר הדרכות נפלאות שיוכלו להאיר את נתיבם של עמך בית ישראל. שיחותיו גדושות היו בלקחים מעשיים, שכל המיישמם, עשוי לחולל בעזרתם שינוי מבורך במתווה חייו.
 
ספר זה מצטרף לאחיו הגדול ממנו “בתורתך”, שיצא לפני כשנתיים ימים, והפך לרב-מכר. האמת, שהמו”לים לא פיללו עד כמה עמוקה ורחבה תהיה השפעתו של הספר הקודם “בתורתך”. התגובות החמות והנלהבות מציבור הקוראים מכל גווני הקשת, לא בוששו לבוא. רבים העידו כי הספר השפיע רבות על צורת הלימוד שלהם, הן מבחינת השקידה ואהבת התורה, והן מבחינת דרך הלימוד. היו אף שאמרו כי תוך כדי קריאת הספר, חשו צורך עז לפתוח דף גמרא ולשקוע בלימוד מתוק. שמענו עוד כי דרשנים רבים מצטטים מאמרותיו של הגר”מ שהובאו בספר, ותהילות לאל שפתותיו של רבנו דובבות בבית כנסיות ובתי מדרשות.
 
את הספר ניתן להשיג בפלא': 050-4108108, ובאשדוד בפלא': 052-7654216.
לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן