Menu

אין לנו תמורתו!

העולם שאחרי פטירתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ”ל, הוא בשום אופן כבר אינו אותו עולם. חד וחלק. יום ג' במרחשון התשע”ד, ייזכר לעד. זוהי נקודת זמן היסטורית שחשוב לציין אותה, שכן מכאן ואילך מתחיל דור חדש, דור אחר, שאין לנו מושג איך וכיצד יתנהל.
 
לא ניתן, פשוט לא ניתן לדמיין את דורנו ללא דמותו הקדושה. עוד רבות ידובר על חייו ופועלו, אך כעת חשוב להפנים את גודל האבדה והחלל העצום שהותיר בלכתו.
 
צריך להבין כי מדובר בדמות המופת המשמעותית והמשפיעה ביותר לעם ישראל בכל מאות השנים האחרונות. כמעט ואין תחום גשמי ורוחני בחיינו שלא הטביע בו חותם זהב בל יימחה.
 
רק לחשוב מעט, כיצד היתה נראית יהדות ספרד בלי היחלצותו ההרואית למען רוממות קרנה מחד ומאידך בלימת הידרדרותה והשבת כבודה ותפארתה?! איך היתה נראית תנועת התשובה המשגשגת, אם בכלל היתה כזו, לולי הוא שהקימה בעשר אצבעותיו מן המסד עד לטפחות?! האם היינו רואים מאות אלפי בני תורה, בלעדי שהוא טרח במשך עשרות בשנים לכתת רגליו לכל כפר ועיירה לדבר על לבם של העם שבשדות שישלחו את בניהם לתלמודי תורה ולישיבות הקדושות?! היכן היה עולם ההלכה שהיה עזוב ונטוש עד שבא הוא והעמידו במרכז הלימוד?!
 
המדהים ביותר בתהליך המהפך שחולל, הוא שלא חיכתה לו שום תשתית מוכנה. את הכל הוא התחיל לבנות מכלום, מאפס. במו ידיו, טיפין טיפין עמל על הישגיו. הוא הציב בנחישות יעדים, וכבשם אחד לאחד עדי השבת עטרה ליושנה. מאחוריו לא עמד כוח פוליטי או יחוס של משפחה מכובדת, בזכות עצמו הגיע למה שהגיע, מתוך עוני מרוד, והיה מופת לכך שתורה מונחת בקרן זווית וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול, ומי שמקיים את התורה מעוני, סופו לקיימה מעושר.
 
לא יהיה זה יומרני לומר כי לא היה אדם בתבל כולה, זה כמה מאות שנים, כמו מרן, אשר זיכה את הרבים בהיקף כל כך גדול ורחב, הן במסירת השיעורים והן בספריו הנפלאים, והן על ידי שלוחיו ותלמידיו ממשיכי דרכו.
 
רבנו הגדול! אתה היית מתנת החסד הגדולה ביותר, שיכול היה בורא עולם לתת לדורנו הדווי. ועתה לאנחות עזבת אותנו… על זה היה דווה לבנו על אלה חשכו עיננו! גדול כים שברנו!
 
תמורתך מי יתן לנו!
לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן