Menu

איך משיגים רוח הקודש – חלק א’

ספר ויקרא זוכה לפחות עדנה ואהבה בציבור, הוא לא כל כך שייך לנו, ולא בדיוק מדבר אלינו, הוא מלא פרטים טכניים, ונראה לצופה מן הצד כמו ספר הפעלה טכני לבנין ותפעול המקדש, מכשיר חשמלי שכבר יצא מהתקן ואינו בשימוש 2000 שנה, גם לכשיבנה במהרה בימינו אמן, עדיין, לקרא סיפור על אברהם נראה לנו הרבה יותר מענין ואקטואלי, עם מסר פשוט וזמין לשימוש, ומה בעצם הספר הזה רוצה להגיד לי?

כדי להבין את האמירה והמסר שבספר צריך להתבונן בשמו, כידוע סודו וכוחו של אדם, ועצם מהותו ותיקונו שבא לתקן בעולם, הכל רמוז בשמו, ועל כן מבואר בזוהר הקדוש [זו”ח רות דף ק”ג ע”א] שחייבי גיהנם אינם זוכרים את שמם. ובשם האר”י אמרו (שער הגלגולים הקדמה כ”ג) כי המלאך האחראי על חיבוט הקבר שואל לאדם מה שמו, ועד שאינו זוכר – אין מניחים לו, ויש לאדם בושה גדולה מן הדבר הזה ששכח את שמו. ומה אכפת לנו מה שמו, ולמה מתבייש שאינו זוכר?

התשובה היא, שהשם מעיד על המהות והשליחות של האדם בעולמו, מה בא לתקן ולשם מה שלחוהו. ונתאר לעצמנו ששלחו מרגל למשימה חשאית, והוא מתחיל ללכת, עובר את קווי האויב בסיכונים עצומים, לו, למדינה, למפעילים, אחרי שנים הוא חוזר מן הכפור, אל מפקדיו שכבר אינם מזהים אותו, ואומר להם…

נכנסתי למפקדת החמאס, התקדמתי במעלה הדרגות… עד שהגעתי ודיברתי ונפגשתי בטהראן עם המן של דורנו כמה פעמים ביחידות על כוס קפה וסיגר, אבל שכחתי, פשוט שכחתי, מה הייתי צריך לעשות איתו, אז חזרתי לכאן לישראל כדי לשאול אתכם. היש לך בושה גדולה מזו? והאדם שנשלח לכאן רצוי שיעשה לפחות משהו לשורש המן שבליבו, שלפחות אם לא יוכל לומר הרגתי אותו, יגיד פצעתי והחלשתי אותו…

לחזור את כל הדרך רק בשביל לשאול, היש לך בושה גדולה מזו? ואנחנו מה איתנו, שלא נגיע למעלה, בוהים כמו אסטרונאוטים בחלל.

על כל פנים נמצינו למדים, שהשם מעיד על מהותו של דבר. אם זה נכון באדם, על אחת כמה וכמה בשמות החומשים והספרים, שכל שמות החומשים כולם, לא דרך מקרה הם נקראים.

כי ספר בראשית, כשמו כן הוא, מתאר את ראשית העולם והתהוותו, ואת ראשית עם ישראל מזרע אברהם, טרם היותו לעם. ספר במדבר, הוא סיפור התלאות והדרך אשר עמנו, עם ה', עובר במדבר. ספר דברים, הוא כולו דברי כיבושין, אהבה והדרכה מפי משה רבנו טרם היפרדו מעלינו. ספר שמות, הוא ספר הגאולה משעבוד לחרות, משום שקודם לכן במצרים, כל אחד היה מִסְפּר, כמו בשואה, בורג קטן חסר חשיבות והתייחסות. ספר שמות הוא לא רק גאולת העם, אלא הוא גאולת כל יחיד ויחיד, כעת כל יחיד, הוא בעל שם ותכלית בפני עצמה, ויעוד בפני עצמו. רק שמו של ספר ויקרא, הוא קצת משונה, טוב זה די ברור, מה ציפיתם מספר משונה, שם משונה.

את המהות של ספר ויקרא כולנו יודעים, ספר ויקרא הוא ספר הקדושה והטהרה, עד שאמרו חז”ל שמלמדים את התינוקות ספר ויקרא, כדי שיבואו טהורים ויעסקו בטהרות. ספר שבו הסיפור ותיאור הדרך, איך קונים קדושה וטהרה, כיצד מביאים ומשרים שכינה בתוכנו. הוא החומש האמצעי ולב ליבה של התורה, והוא מדבר על לב ליבה של עבודת ה', התקרבות וחיבור אל האין סוף.

זהו ספר הקרבנות – כלומר ספר ההתקרבות, ספר ההוראות וההדרכה, איך מתקרבים לה'? איך זוכים להדבק בשכינה? איך מקבלים רוח הקודש? נו אז עכשיו הספר הזה מתחיל לענין, כולם רוצים לדעת איך מתקרבים לה', הרי זוהי התכלית, ובשביל זה הגענו לעולם. לכן הספר הזה הוא האמצעי והמרכזי שבחומשים, ולב ליבה של התורה, כי זה מרכז חיינו, כולם רוצים קורטוב רוח הקודש, רוחניות, התלהבות דקדושה, והכל הכל בספר הזה, אז איך משיגים את כל זה, ואיך זה קשור לשם של הספר?

על כך בפרשה הבאה…
לעוד מאמרים של הרב יגאל כהן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב יגאל כהן

33
6
168

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן