Menu

תספורת

שאל את הרב

תספורת בערב ר”ח אייר

כל שנה אסור להסתפר מאחרי פסח.

תספורת בכתת לימוד

אם הכיתה אוכלים בה וישנים בה, הו”ל כבית רבנן. ואם אינה עשויה רק ללימוד גרידא – אין להסתפר.

(השו”ת מתוך עלון פניני הפרשה מספר 1106).

 

דין כהן בעל עבירות לענין נשיאת כפיים

– גם כהן בעל עבירות יכול לישא כפיו, ואינו נפסל מן הכהונה אלא אם עבר עבירה המיוחדת לכהנים.

– אבל כמובן חובתכם להעיר לו (אם  הדבר אפשרי), ולהצילו מעוון חמור זה, שכנראה אינו מודע אליו.

תלישת שערות לבנות לאדם נשוי שזה מציק ומפריע לו

אם תולש דוקא שערות לבנות מתוך השחורות, יש בזה איסור של ולא ילבש גבר שמלת אשה, ומתדמה לנשים. אבל אפשר להקל אם מסתפר כדרכו ויחד עם השערות הלבנות יורדות גם השחורות, וכן אפשר להקל ע"י שתיית תרופה שגורמת לשיער להשחיר. או ע"י גוי. היתרים של האחרונים שהם בשעה"ד ניתנו בעיקר לצורך מי שמתקשה במציאת שידוך. אך הוא הדין גם בנשוי אם יש בדבר חוסר שלום בית. והיותא נכון שאחר שזכה להקים בית כשר ונאמן בישראל, אם אין זה באמת גורם לחוסר שלום בית, לא לשית לבו לכל זה, ושקר החן והבל היופי.

האם יש ענין לא לספר ילד עד גיל שלוש לפי הקבלה ?

אמנם המקור הראשון הידוע לנו על מנהג זה הוא ממנהג האר"י ז"ל שהובא בשער הכוונות (דף פ"ז ע"א) ובשו"ת ערוגת הבושם (חאו"ח סי' ר"י), הוב"ד בשו"ת יחוה דעת ח"ה (סי' ל"ה), כתב שהוא משום חינוך בהנחת הפאות ויתר המצוות כשמתחיל להיות בר הבנה, ויש לזה סמך מהמדרש. ע"ש. אך לא שמענו שהוא סגולה לשמירה ע"פ הקבלה. ועכ"פ גם אם מידי פעם גזזו מעט במקום שהפריע, יש ענין להמשיך לא לספרו, ובגיל שלוש לספרו לגמרי (היינו להשאיר לו מעט כאדם גדול) ולהשאיר פאות ולחנכו במצוה זו ושאר המצוות. אם כי רבים אומרים שגיל שלוש לאו דוקא ואפשר קצת להקדים או לאחר לפי הענין, ובפרט אם רוצים שיהיה בתאריך ל"ג לעומר (עיין ביחו"ד שם ובשו"ת יצחק ירנן חלק ב' סי' כ"ו)

אורך פיאות הראש לעדות המזרח

עיין להרה"צ רבי ישעיה אשר מרגליות זצ"ל בספרו עמודי ארזים (דף נ' ע"א) שכתב: וגם אלו המטמינים את פאות ראשם תחת אוזניהם או ממעל לראשם הרי זה דומה שמתבייש מעצמו באותות שם קדשו וכו' ע"כ הרי שסבר שלהחביא את הפיאות תחת לכיפה אין זה חומרא אלא להיפך. ואף שחלק מן החסידים שנהגו כן מנהג אבותם בידם ולא נמחה בהם. ומ"מ מי שאבותיו לא נהגו כן לכאורה אין נכון שינהג כן, אלא יעבירם מאחורי האוזן ולא יאריכם הרבה אלא כשיעור של אחורי אוזנו שכן הדרך הראויה ביותר ע"פ הקבלה כמבואר באורך בשו"ת יצחק ירנן (חלק ב' חיו"ד סימן ג')

מאמרים

החלום המסעיר – גילוח בתער

סיפור מרטיט זה נכתב על ידי רבי חויתה עצמו, בקונטרס מיוחד הנקרא "קונטרס החזיונות", אשר בו העלה הגאון הצדיק את חלומותיו הנשגבים

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת שמיני

פרשת שמיני מתאפיינת כידוע בהלכות טומאה וטהרה של

לקריאה

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת ויקרא

פרשת השבוע וחומש ויקרא פותחים בפסוקים “ויקרא אל

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן