שאל את הרב
print
אא

האם יש בעיה להתפלל במניין אשכנזי/חסידי, במציאות שיש לי מניין ספרדי אך המניין בשטיבלך נוח לי יותר (מכל מיני סיבות מוצדקות), האם צריך להתאמץ להתפלל בדווקא במניין הספרדי, או שכל עוד אני מתפלל בנוסח הספרדי באופן אישי אין משמעות למניין. אני מתכוון לשלושת התפילות - שחרית מנחה וערבית בשבת ובחול.

הרב רזיאל כהן

אף שמן הראוי להתפלל במנין ספרדי, מפני שהשליח ציבור מוציא אותנו ידי חובת קדושה (כשלא סיימנו שמונה עשרה) וחזרה (לדעת המקובלים) ועוד, ומבטאו של השליח ציבור האשכנזי הוא משובש לדידן. אך אם יש לך סיבות מוצדקות ודאי אין להקפיד על זה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן