שאל את הרב
print
אא

אני ספרדי שרוצה להטיל תכלת לפי הרמב״ם (חצי חוט) אבל איני יודע האם לשים 7-8-11-13 חוליות או 10-5-6-5.

אני נוהג לשים 10-5-6-5 בציצית בלי תכלת, אבל אני לא יודע מה המנהג בחוליות התכלת. וקראתי שלפי רוב הראשונים צריכים בין 7-13 חוליות, ורציתי להוסיף לשאול אם כן, האם עלי לקשור 7-8-11-13 בכל מקרה אפע״פ שמנהג אבותי היא ב10-5-6-5? ואם הראשונים צודקים, מנין להרבה עדות ספרדיות שנוהגים כמוני לשים 10-5-6-5? ומה נחשב במקרה שלי כמצוה המובחר ונכון ביותר?

הרב אליהו מאדאר

דעת מרן הגאון ראש הישיבה נר"ו לקשור בתכלת כדעת רבינו האר"י ז"ל – שבע, שמונה, אחת עשרה, ושלוש עשרה, רק שיפתח בלבן ויסיים בלבן. מה שנהגו לעשות כמנין הוי"ה ברוך הוא בטלית קטן – ודאי שיש להם על מה שיסמוכו, רק שזה טוב יותר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן