טיגנתי מבלי לשים לב ובטעות חזה עוף במחבת פרווה מה הדין לגבי המחבת?
המחבת בשרית. ומאכל פרווה שנתבשל בה מותר לאוכלו עם חלב. אך אין לבשל בה לכתחילה פרווה על מנת לאוכלו עם חלב. ויש מקילים אף לכתחילה.

מאת: פלוני | תאריך: י״ט באדר א׳ ה׳תשפ״ב – פברואר 20, 2022
היה כתוב כאן שאם מפרק את הטוסטר ומרכיבו מחדש זה נפטר מטבילה, השאלה שלי היא אם זה רק אם מפרק את המכשיר לגמרי, או גם אם מוציא רק בורג אחד, כי מצד אחד כשהבורג בחוץ א"א להשתמש בו, ומצד שני כיון שהמכשיר לא מפורק לגמרי, לא צריך אומנות בשביל להחזיר את הבורג.
פירוק בורג אחד (עד שלא ניתן להשתמש בכלי) והרכבתו מחדש – אני מסתפק אם הוא נקרא פירוק וחיבור מעשה אומן, ומסתבר שהדבר תלוי במחלוקת המג”א והט”ז (המובאת במשנ”ב סי’ שי”ג בשעה”צ אות ל”ב) אם הברגה בשבת אסורה מן התורה או מדרבנן.
ומכל מקום בשעת הדחק נראה לסמוך גם על פירוק כזה, בצירוף דעת הראשונים שגם פירוק כשאינו מעשה אומן מבטל הכלי מטומאתו [וה”ה שא”צ טבילה], ובצירוף סברת חכמי זמננו (המצויינים בהליכות עולם ח”ז) שפוטרים מכשירי חשמל מטבילה.
אך צריך להקפיד מאוד שיהיה הפירוק והחיבור הנ”ל בדבר המעמיד את הכלי (ע’ להרמ”א ביו”ד סי’ ק”כ ס”ז), אבל פירוק בורג צדדי, ועדיין אפשר להכניס בכלי אוכל, אינו מועיל לענ”ד כלל. ושלא כרב גדול אחד שליט”א שמורה לרבים (ברדיו) שמספיק לחתוך את התקע היצוק של הטוסטר ולהחליפו בתקע הברגה. ולעניות דעתי אין לסמוך על הוראה זו.