שאל את הרב
print
אא

כתוב בילקוט (חנוכה סעיף כ): ואם הוא גר בקומה שהמרפסת גבוהה מקרקע רשות הרבים עשרים אמה, יניח הנרות בפתח הדירה מבפנים, הואיל ואין בזה היכר כל כך לבני רשות הרבים. עד כאן.
אם אני גר מעל 20 אמה ואני רוצה להדליק בחלון ולא בפתח הבית האם אני יכול לברך?
1. מכיוון שכן רואים את החנוכיה מהחלון.
2. ואם לא רואים את החנוכיה מהחלון האם בכל זאת אני יכול להדליק שם ולברך?

הרב אליהו מאדאר

אם יש בניינים מסביבך, וכשתניח בחלון יראו את הנר, ויהיה פרסום הנס לאחרים, וגם אתה תראה הנרות במשך חצי שעה, אפשר ומצוה להניח בחלון, שתרויח פרסום הנס לאחרים וגם לבני ביתך.
אבל בלא זה, ראוי להניח בפתח, כי יש טעם בזה. ועיין להרב משנה ברורה (סימן תרע"א) בשער הציון (אות מ"ב), ובהערת איש מצליח שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן