אין ענין להרבות בבשר ויין בחודש אדר כולו, רק ביום פורים עצמו, מזה שציוו חז"ל ביום פורים, משמע שבשאר החודש אין עניין להרבות. ועוד שאם לא כן מה שכתוב תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה וטוב לבב, היעלה על הדעת דיש להרבות כל יום בבשר ויין, אלא מצוה זו ניתנה בימים מיוחדים כיום טוב ופורים. וכן כתב בספר אורה ושמחה להר"י בראנסדארפער (עמוד 159).
כתב בתרומת הדשן (ח”א סי’ קי”א) שטעם משלוח מנות הוא שיהיה לכל אחד די סיפוקו לסעודת פורים. ויש אמנם טעמים אחרים, אבל לפי טעם זה א”א לצאת ידי חובה כאשר הדבר לא ראוי לאכול ביום פורים.
מקור הדברים הוא בגמ’ שבת (דף פ”ח ע”א) ושם מבואר שמה שקבלו ביראה בזמן מתן תורה קבלו עכשיו מאהבה, וא”כ אין הכוונה שחזרו בתשובה אלא שמי שכבר קיים את התורה עד עתה קבלה עליו מיראה וכעת מאהבה.