שאל את הרב
מדוע אין הספרדים מברכים שהחיינו על השופר ביום השני? אם הסיבה היא שראש השנה נחשב כיומא אריכתא אז למה בקידוש של ליל שני מברכים שהחיינו? ומדוע אחינו האשכנזים מברכים שהחיינו על השופר גם ביום השני?
הרב יעקב כהן
מקור הדין הוא בב"י ובש"ע סי' ת"ר ס"ב וס"ג ע"ש. והטעם למנהגנו נראה שמה שקשור לקדושת היום ממש אין חילוק בין היום הראשון לשני כמו דין יום טוב שני של גלויות. אבל מה שקשור למצוה שעושים בו ביום, כיון שבירכנו על המצוה שהחיינו אין מברכים שוב ביום השני.
ולמנהג האשכנזים מברכים על שופר ביום השני שהחיינו, דסבירא להו דמה שברכו ביום הראשון לא יצאו בזה ידי חובה ביום השני, וכמ"ש משנ"ב שם (סק"ז).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור