שאל את הרב
יו"ד סימן קד' סעיף א' אומר מרן שאם נפל איסור לחומץ ולא שהה מעת לעת מותר. ובסעיף קה' סעיף א' אומר שכבוש בתוך חומץ כדי שיתננו על האור וירתח כמבושל. כיצד ניתן לפתור את הסתירה?
הרב מיכאל סגרון
עיין בכה"ח סימן ק"ה אות ח' בשם בית לחם יהודה שתירץ דשאני עכבר דספק הוא לכן מקילים במעת לעת.
ושם באות י"ט הביא בשם מ"א דבסימן ק"ד איירי בחומץ חלש.
וע"ע בש"ך בסימן ק"ה בשם שו"ת הב"י שהתנצל דבריו וע"ש בשפ"ד מה שפירש.
וע"ע בספר יד יהודה בפירוש הארוך אות ה' שפירש שו"ת הב"י באופן אחר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור