1)למה אומרים גנובתי (בראשית ל"א ל"ט) עם שווא נע בבית הרי קובוץ היא תנועה גדולה? 2)למה כתבתם בדקדוקי אביע"ה באיש מצליח ששורוק היא תנועה גדולה הרי אנו אומרים ישאונך (תהלים צ"א) הנון בנח הואיל והיא תנועה קטנה? 3) למה אומרים בעמידה בברכת על הצדיקים נשעננו הנון בנח הרי העין בקמץ? 4) מה החילוק בין המילה קדמה שהשווא נח אעפ"י שהוא מגיע אחרי צירי למילה חכמה שהשווא בכף נע שהוא מגיע אחרי קמץ הרי כתבתם בדקדוקי אביע"ה בסידור איש מצליח שנגינה מבטלת את זה שהשווא נע אעפ"י שהוא מגיע אחר תנועה גדולה?
הרב רזיאל כהן
א) כיון שבמלה זו בא הקובוץ במקום השורוק (עיין לחם הבכורים שער המאריך דף צ"א ע"ב אות ב').
ב) הנו"ן של ישאונך בשוא נח מפני שקריאת התיבה מלעיל.
ג) כנ"ל.
ד) איני יודע לאיזה מלת "חכמה" (בקמץ רחב תחת הח') כיוון השואל. ועכ"פ לגבי מלת קדמה הטעם מפני שהיא מלעיל כנ"ל, שא"כ בחכמה ודאי נגינתה מלרע.