Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלה לגבי רבותינו במאה ה17.

האם נכון לומר רבינו צמח צרפתי ורבי אברהם הכהן (בבא רבי) היו מתקופתו של רבינו הפרי חדש? ואולי אף הכירו אחד את השני לאור עליית רבינו צמח צרפתי לארץ? האם ידוע מתי נולד רבי צמח צרפתי? האם אפשר לומר מסורת התורה עברה מרבינו צמח צרפתי שהיה בן דורו של הפרי חדש והפרי חדש הוא תלמידו של רבי משה גאלנטי השני. ורבי משה ורבי אברהם אזולאי (החסד לאברהם סב סבו של מרן החיד"א) הינם תלמדי רבי יהונתן גאלנטי בן ותלמידו רבי משה גאלנטי הראשון מתלמידי מרן השולחן ערוך או דרך רבי אברהם אזולאי תלמיד רבי המהרח"ו ובנו רבי שמואל ויטאל. ומהם לרבינו האר"י הקודש דרו מרם מרן הבית יוסף. והמשך המוסרת היא מרבי צמח צרפתי ורבי אברהם הכהן (בבא רבי) לרבי אברהם טייב (הראשון בבא סידי) מהם לרבי יצחק לומברוזו ורבי מסעוד רפאל אלפאסי מהם לרבי שלמה אלפאסי ורבי יוסף זרקא מהם לרבי יצחק טייב (ערך השולחן) ורבי משה שלום מהם רבי שאול כהן (רבי חי טייב לא מת), רבי ישועה בסיס ורבי שלום שמעני מהם רבי אברהם הכהן יצחקי (משמרות כהונה) תלמידו רבי משה ברבי, ורבי סאסי הכהן יהונתן מהם רבי שלמה דאנה ומהם עד לימינו שלנו.

הרב רזיאל כהן

1) אמנם הם היו בני תקופתו של הפר"ח, אך לא מסתבר שראה ר' צמח צרפתי את הפר"ח, מאחר שעלה לירושלים בסוף ימיו, ונפטר Aשם בשנת תע"ז (כעשרים שנה אחרי הפר"ח).

2) איני יודע מתי נולד ר"צ צרפתי.

3) לכאורה סדר הדורות שהצגת – הוא נכון. אם כי לא בהכרח כל אחד קיבל רוב תורתו מהקודם לו ברשימה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן