Menu
שאל את הרב
print
אא

כיום אין שום ספק שהתנועה הרפורמית מחריבה את קודשי ישראל ואין לה שום מקום בין שומרי הדת, אך הייתי רוצה לדעת מה אמרו עליה רבנים ספרדים בתקופה שבה היא נוסדה (לפני כמעט 200 שנה), האם הם בכלל התייחסו לתנועה הזו? ואם כן האם יחסם היה שלילי בצורה מוחלטת בדומה לרבנים באירופה, או שמא גישתם הייתה קצת יותר מתונה במטרה להחזירם למוטב או לכל הפחות לא לפלג יותר את עם ישראל. אשמח מאוד למראה מקומות אם יש. תודה רבה

הרב רזיאל כהן

– מטבע הדברים לא היתה אמורה להיות התייחסות שלהם לנושא הרפורמה, מאחר ולא סבלו ממנה, אך בעקבות שאלתך חפשתי באוצר החכמה, ומצאתי שהגאון הנודע ר' ישראל משה חזן מחבר שו"ת כרך של רומי (נכדו של הראש"ל בעל חקרי לב) שהיה נחשב משכיל, פתוח, וליברלי, "גילה" את הרפורמה במסעותיו באירופה, וחיבר כנגדה (בשנת תר"ו) קונטרס "קנאת ציון", ובו תוקף בחריפות את הרפורמים בחרב ובחנית שלופה, (ויש עוד דוגמאות, והאריך בזה ד"ר מלאכי בספרו פרקים בתולדות הישוב הישן עמ' 336 והלאה. וכותב שעבר את האשכנזים בהתנגדותו לרפורמה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן