Menu
שאל את הרב
print
אא

 אם מישהו שלא הגיע להוראה, זאת אומרת לא סיים ש"ס ואינו בקי בפוסקים וכו', אבל יודע הוא ללמוד, ולמד איזה סוגיא, ורואה שבמסקנת ההלכה יש מחלוקת אחרונים, ומתוך לימודו את הסוגיא נראה לו כאחד מהם - האם הוא יכול לנהוג כשיטה זו? או, מכיון שהוא לא הגיע להוראה, לא יצא הדבר מכלל ספק, ועליו לנהוג כפי הכלל שספק דאורייתא להחמיר וספק דרבנן להקל?

הרב מצליח מאזוז

יעשה כפי מה שפסקו אחרוני זמננו, (עיין בדברי הפתיחה ליב"א ח"א אות ב' ) וילך לת"ח מובהקים ויציע דבריו בפניהם, ואם יקבלו את דבריו הנה מה טוב ומה נעים 

שאלת המשך: תנאי להלכה

האם העיון התלמודי (שכידוע מכיל הרבה פרטים ותנאים בלימוד סוגיות התלמוד) אם אדם למד רק את דרך הדיוק והדקדוק וההכרח וישנם עוד חלקים שחסר בהם, האם בכל זאת כשיר הוא ללמוד הלכה בעיון בצורה שאינה משובשת?

הרב רזיאל כהן

אין בזה כלל ברור, אולם אחרי כמה שנים, גם אם לא הגיע לתכלית העיון, ילמד הלכה. ולא ימתין עד שיגיע לקצה העיון, שאין לדבר סוף.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן