Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום כבוד הרב, מדוע במילה "מִלְמָֽעְלָה" (שמות מ', כ') השווא לאחר הקמץ עם הגעיא הוא שווא נח? (וכן בעוד מקומות, כמו: מִלְמָ֑עְלָה (שמות כ', י"ט) וכד'). וכן במילה "קֵ֔דְמָה" (ויקרא א', ט"ז), השווא שבא אחרי ציריה, מדוע הוא שווא נח? ואם אפשר שאלה כללית קטנה: האם תמיד כשיש געיא לפני שווא, הוא תמיד יהיה שווא נע (ולא רק בקמץ)? תודה רבה הרב.

הרב חנוך הכהן

כל פעם שההטעמה תהיה בתנועה הגדולה – השוא שאחריה יהיה נח.

שוא רחרי געיה יהיה נע רק לפי הכללים דהיינו אחרי ת"ג או אם יש שתי אותיות דומות (כמו הללויה), אבל בלי זה לא, כמו ה,לווים, למ,חיה שלחנו אלוקים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן