חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

א_ האם כשאני קורא שנים מקרא ואחד תרגום אני אומר בתרגום את שם השם כמו במקרא או אומר השם במקום? שאלה ב_ אני מתפלל מנחה דרך קבע עם אשכנזים שלא אומרים וידוי ויג' מידות אלא רק נפילת אפיים בישיבה האם מותר לי לומר וידוי בעמידה כאשר הם יושבים (אני מספיק לומר) רק האם אין בזה לא תתגודדו?
א. בתרגום מבטאים את שם ה' באדנות, בדיוק כמו במקרא.
ב. מותר, כיון שכולם יודעים שכך מנהג הספרדים.