מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.

בעת גריסת ספר הזוהר כיצד יש לבטא שמות ה' כסדרן ובהטיה עם ובלי ניקוד,בשילוב מס' שמות, שמות מלאכים? (הוספת אמירת אות י' אות ה' וגו' בקטע שמופיע מס רב של שילובים והטיות מאוד מכביד ומבלבל)
שם הוי"ה בקריאת כל קטע אפשר לומר כמו שם אדנו"ת, אבל שמות המלאכים אין להזכיר אלא באותיותיהם (סמ"ך מ"ם) וכיוצא. אלא א"כ זה שמות שנמצאים גם בבני אדם כמו מיכאל, גבריאל וכדו' שיכול להזיכרם רגיל (שער המצוות פרשת שמות)