Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום כבוד הרב הגאון הגדול רבי מאיר מזוז שליטא מאד אני נהנה לקרוא הגליון בית נאמן והנה בשבוע אחד לא הבנתי משהו בברורות כל כך ןבבקשה להסבר הענין והנה כתוב שבן גריון הראש הממשלה שהעמיד המדינה הזה רצה להרוס הכל מן התורה הקדושה והעמיד ממדינה דמקרטיה רחמנא לצלן אבל בכל אופן צריכין להיתפלל בעבורה בגלל שבזכותה יש כהיום הרבה ישיבות ותלמידי חכמים ברוך ה. וכבוד הרב אם אפשר להסביר האיך זה יכול להוית שמרשע גמור כזה יצא טובה הכי גדול? [בלבי אמרתי דזה פשוט שהשי"ת ריחם על עמיו ועשה כפי רצונו ולא כפי רצון רשע כמו שכתוב לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך וצריכין להתפלל שיהיה התורה מתקיימת בעם ישראל אבל על המדינה הזה שיש כ"כ חוליל התורה צריכין להתפלל על זה?

רבני בית ההוראה

מרן שליט"א התייחס לנושא זה מספר פעמים וביאר שכיון שאם מקימי המדינה היו אנשים דתים שחשוב להם שמירת תורה ומצות השטן היה נלחם בהם משא"כ שמקימי המדינה היו אנשים שרצו לעקור כל דבר שבקדושה השטן לא נלחם ואחרי שקמה המדינה הקב"ה מחזיר את כולם בתשובה לאט לאט. ומרן הביא לכך גם מספר דוגמאות למשל כמו שמלכות יהודה התחילה דווקא מיהודה שבא על כלתו, וכן מלכות בית דוד התחילה דוקא מרות המואביה שהיה מחלוקת האם דוד בכלל כשר לבוא בקהל ווכיצ"ב שהרבה תשועות גדולות התחילו דווקא בדכים לא צפיויות
וה' יחזירנו בתשובה אמן ונזכה לראות בגאולה השלמה אמן 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן