חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

האם ניתן לאכול עוגה ולשתות קפה ליפני תפילת שחרית של ראש השנה . למשל תפילה מתחילה ב 8 בבוקר לאכול ולשתות בשבע . ואם כן מה השיעור.
לשתות קפה מותר (ואפילו עם סוכר למי שקשה לו בלי)
אבל לאכול עוגה אסור לפני תפילת שחרית ואין להתיר בזה אלא רק למי שחולה או שהוא רעב מאוד ואינו יכול לכוין בתפלה בלי עוגה.
באופן שמותר לו לאכול עוגה, צריך לקדש לפני כן (קידוש היום) ולאכול מהעוגה פחות מכביצה (50 סמ"ק)
אם יש אפשרות עדיף לדחות את אכילת העוגה לאחר תפלת שחרית (קודם התקיעות) וכמובן להקפיד על אכילה פחות מכביצה) כנ"ל