Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר לכתחילה להכניס שבת מוקדם .? כלומר להתפלל מנחה בצהרים ואז לקראת הפלג לומר קבלת שבת ומיד אחר הפלג להתפלל ערבית בציבור ולבוא הביתה ולעשות קידוש ולאכול בדרך כלל הקידוש יוצא יותר מחצי שעה לפני השקיעה . האם ראוי לנהוג כך או מי שיכול עדיף שיתפלל במניין רגיל ויקבל שבת לפי הלוח ? אני מתארח אצל חותני שנוהג לקבל שבת מוקדם כי קשה לו האכילה המאוחרת , האם עדיף שאתפלל איתו קבלת שבת ואעשה קידוש ואלך אחר כך באמצע הסעודה להתפלל ערבית בציבור במניין הרגיל או עדיף שלא אוכל כלל

הרב רזיאל כהן

אמנם יש הרבה בעיות בתפלת ערבית מוקדמת (וקבצם ידידנו הרה"ג רבי יעקב נסיר שליט"א בקונטרס מיוחד שערך  בזה) ומ"מ במקרה שלך נראה לענ"ד שאם הדבר תורם לאחדות המשפחה ולהרגשה טובה, הנך יכול להקל להתפלל עם חמיך לכתחילה.

שאלת המשך:

סליחה אך מה שהפנתם לא עונה על שאלתי שם כתוב שנהגו העולם להקל בערב שבת ולכתחילה יתפלל מנחה לפני הפלג אך אני שאלתי האם זה בכלל לכתחילה לקבל שבת מוקדם בנוסף לא נענתה כלל שאלתי השניה מה עדיף לעשות כשאני מתארח אצל חותני שמקבל שבת מודם האם עדיף שלא אוכל איתו כלל או עדיף שאעשה קידוש ואוכל אך אתפלל ערבית אחר כך או עדיף בכלל שאלך להתפלל איתו

הרב רזיאל כהן

אמנם יש הרבה בעיות בתפלת ערבית מוקדמת (וקבצם ידידנו הרה"ג רבי יעקב נסיר שליט"א בקונטרס מיוחד שערך בזה)מ"מ במקרה שלך לענ"ד שאם הדבר תורם לאחדות המשפחה ולהרגשה טובה הנך יכול הקל להתפלל עם חמיך לכתחילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן