Menu
שאל את הרב
print
אא

בשעה טובה בע"ה קנינו בית (יד שנייה). לפני שקיבלנו את המפתח מהמוכרים,הם שאלו אותנו אם אנחנו מתכוונים לשים מזוזות משלנו בדירה, ואמרנו להם שכן, אז הם שאלו אם יפריע להם אם הם יקחו את המזוזות שהיו אז בדירה כי מי שכתב אותם זה סופר קרוב משפחה שלהם, אמרנו להם שלא יפריע לנו. כאשר קיבלנו את המפתח ראינו שלא היו כלל מזוזות בבית. לאחר מכן ישר נכנסנו לשיפוצים בבית (כבר מעל לחודש), ולכן לא שמנו עדיין מזוזות בדירה. בשבת האחרונה הייתי בשיעור ושמעתי בפעם הראשונה על הקללה שמופיע בבבא מציעא עמוד קב לגבי מי יוצא מבית שכור ולוקח את המזוזות איתו. שאלתי שם את הרב שהעביר את השיעור האם זה גם לגבי דירה קנויה והוא אמר שכן. העניין הוא - שאיני בטוח שאם אגיד למוכרים (שמאז שמסרו את הדירה כבר עבר יותר מחודש וחצי) שהם צריכים לשים מזוזות בבית, גם אם אזכיר את הקללה, איני בטוח שזה יועיל, ואפילו ייתכן שיזיק (יחשבו שאני מנסה לקחת מהם כסף או משהו כזה). 

הרב אדיר כהן

אם חשוב להם לקחת את המזוזות יש פיתרון, שמוצאים אותם ע"מ לבודקם ולבנתיים הדיירים השניים ישימו מזוזות אחרות , ואת המזוזות הראשונות כשהם יחזרו מהבדיקה יקחו עמהם לבית החדש ומסתמא זה היה כוונתם. וגם אם זה  לא היתה כוונתם אם העביר כבר אין להשיב ואין עניין להחזיר דווקא את המזוזות שהיו בעבר אלא אפשר גם מזוזות אחרות 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן