שאל את הרב
print
אא

 למה ויקרא לאברהם לא מוכרח מן הסתם בדק את הדברים ועוד החיד"א מעיד שכך המנהג והרי קבלנו הוראות החיד"א. החיד"א ועוד ועוד יש ראשונים שכתבו לקיים מנהג זה אם כן למה לא להמשיך במנהג זה?

רבני בית ההוראה

ספר ויקרא אברהם העיד על מקומו ומקומו לא מחייב שכך היה המנהג בכל העולם. נכון שקיבלנו הוראות מרן החיד''א , אבל גם קיבלנו הוראות הרמב"ם ומרן הש"ע.   מרן הגר''ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר ח"א חאו"ח סי' ל"ט-מ"ב האריך הרבה בכל זה, ופינה וזוית לא שביק. עש"ב. ומ"מ דעת מרן ראש הישיבה שליט''א שיש למחות בנוהגות לברך, ואם אינן שומעות יש להניח להן, שכן מבואר בתשובת הרשב''א (הובאה בב''י סי' תקפ''ט) שכן היה המנהג בספרד. 
ע"ה הלל פלוטקין ס"ט
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן