Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרב הצדיק,איש של אמת!!! אני חוזרת בתשובה ב"ה כבר 11 שנה בזכותכם!!! לאחרונה קראתי את הספר "עולמות של טוהר" ויש שם תמונות איך הלכו היהודיות בכל העולם ובישראל לפני 150 שנה בערך.שיא הצניעות: שכבות על שכבות- שכמיה ורדיד כל אחת שיוצאה לרחוב. כשכולן הבינו ששוק באישה ערווה.ובעוונותינו, השוק מתגלה.ולא מובן לי 1.על סמך איזה מקור רבנים כותבים כהקדמות לסידורים לאישה שמותר כמה סמ' אחרי הברך שתגיע החצאית.איפה שוק באישה ערווה? 2.קראתי על המקור ללבישת הרדיד מהרמב"ם הלכות אישות פרק כ"ד הלכה י"א, י"ב והביאו השולחן ערוך באבן העזר סימן קט"ו סעיף ד' והמשנה ברורה סימן ע"ה ביאור הלכה ד"ה "מחוץ לצמתן".ועוד כתב רמב"ם הלכות אישות פרק י"ג הלכה י"א.ואבן העזר סימן ע"ג סעיף א. אם אפשר שהרביעבור על מקורות אלו ויסביר למה היוםאין רב שמטפטף קצת עטרה ליושנה בתחום כל כך קדוש וטהור שכזה?אני אישית מאוד אוהבתאמת וכשלמדתי את הסוגיה שמחתי בקידוש השם שכזה ואני מתמלאת גאוה יהודית ללכת ברחובות כך ולנסות להחזיר עטרה ליושנה.סליחה על המכתב הארוך.ותודה על טרחת הרב בנושא

מערכת האתר

יש תשובות באתר בנושא זה לצפייה ולחץ כאן  ולחץ כאן 
 

שאלת המשך:

בקישור שנשלח לא היה תשובה לגבי הרדיד 

הרב אדיר כהן

עיין בשו"ת יבי"א ח"ד (חאה"ע סימן ג' אות ד') שכיסוי ראש הוא מן התורה ולא ישתנה בשום זמן, אך רדיד הוא רק מנהג שנהגו בו לתוספת צניעות, ואם לא נהגו באותו מקום אפשר להקל. ע"ש אבל וודאי שהרוצות להחמיר בענייני צניעות יבורכו בכל מילי דמיטב 

שאלת המשך:

תודה רבה על התשובה.אנחנו באמת מעריכים את כבוד הרב אדיר כהן.אך אם אפשר את דעת מרן ראש הישיבה בנושא הרדיד.היינו רוצים תשובה מלשון קדשו.

מערכת האתר

יש תשובה של מרן שליט"א בכתב יד שנשאל על שאל (רדיד) ורעלה שבאותה תשובה כתב שזה נגד זה וכשנשאל שוב על שאל (רדיד) בלבד כתב וז"ל "רק על הרעלות דברי, אבל "שאל" לבד אין בזה בעיה. ודרך אגב רמזתי על הלובשות "שאל" לגוף וחובשות פאה נכרית" עכל"ק

שאלת המשך:

אפשר לקבל את התשובה המלאה של הרב מה שכתבתם שיש תשובה בכתב ידו?

מערכת האתר

מרן שליט"א נשאל בעלון פנני הפרשה מה דעתו על השאלים ורעלות ושם נראה שאין דעת מרן נוחה מזה, ואברך מהישיבה שאשתו לובשת שאל שלח מכתב ארוך למרן (שאין כאן המקום לפרסמו וד"ל) ומרן ביאר את דעתו שכוונתו על הרעלות אבל על ה"שאל" לא דיבר 
וחבר סיפר לי שאשתו התחילה במקום עבודתה ללכת עם שאל ושם לא ראו זה בעין יפה (שזה סוג של פריצת גדר) והם שאלו את מרן שליט"א ומרן ענה איזה פריצת גדר יש באדשה שמחמירה בצניעות"
אבל צריך לסייג שדעת מרן שלא חייב ללכת כך אלא למי שרוצה להחמיר על עצמה 

שאלת המשך:

לא דיברתי על שאל וגם לא על רעלה.רק על רדיד. אפשר בבקשה להראות לרב מאזוז את השאלה המקורית ולומר לו להתייחס רק לרדיד

מערכת האתר

רדיד ושאל זה בדיוק אותו רעיון אם לא בדיוק אותו דבר ומרן שליט"א גילה דעתו בזה ואכמ"ל

שאלת המשך:

זה ממש לא אותו דבר.אם תעיינו במקורות שהבאנו תראו את ההגדרות המדוייקות.רעלה זה כיסוי לפנים.אפשר בבקשה שמרן יקרא את השאלה המקורית שלנו ויתייחס לנושא?תודה

מערכת האתר

ביארנו למעלה שדעת מרן שליט"א אינה נוחה "מרעלה" (כיסוי הפנים) אבל על שאל ורדיד גילה דעתו שאין בזה שום חשש 
(ולא הבנתי מה לא מספיק במה שהבאנו את שתשובת מרן כת"י)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן