
שאל את הרב
מחילה מכת"ר. היאך שייך להגיד שאנו נגררים בנידון זה אחרי דעת מרן ואין דעת מרן כלל שהרי מרן לא הכריע ולא כתב מאומה במחלוקת הראשונים הזאת כלל למרות שבב"י כן הביא את הדעות לכאן ולכאן וגם בב"י לא רואים להיכן דעתו נוטה, רק הרמ"א כתב כדעת הראב"ד והטור. ובכן האם שייך להגיד בכהאי גוונא נגררים אחר מרן שאין אנו יודעים מהי דעתו? מלבד שקצת קשה לי איך הטור חולק על אביו הרא"ש בלי אפילו להזכיר דעתו.
הרב אדיר כהן
אחר שמרן בבית יוסף הביא רוב מנין ורוב בנין שסוברים כן, לא קשה לדעת מה דעתו, ובפרט בענייני ברכות. ואף אם לא ידוע לנו דעת מרן, מ"מ פשוט דאמרינן ספק ברכות להקל אלא אם כן הוא מקום שיש מנהג ידוע לברך ובמקום מנהג לא אמרינן סב"ל
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור