כשרות המצות לכתחילה
לא ניתנה תורה למלאכי השרת ונראה שלא התכוונו חז”ל לרגע כמימריה שבאותו זמן זה יחמיץ. באו לאפוקי משהיה ממש
שלום רב, לגבי כשרות בשר בהמה, ע"פ השולחן ערוך יש לאכול בשר חלק אחרת אוכל טרף. קהילות ספרדיות (שומרות מצוות ומסורת ישראל) שנהגו לאכול כשרות רגילה, האם בניהם שעלו לארץ יכולים להמשיך כמנהג אבותם מצד לא תיטוש תורת אימך (לצורך הסוגיה אף באופן תיאורטי אפילו ולא הייתה קיימת קהילה כזאת) ? שאלה שנייה, אם ספרדי שנוהג כמנהג אבותיו שלא אכלו בשר חלק רוצה לנהוג בעניין זה כמרן בית יוסף יכול אבל כך שמקבל זאת לא ע"פ הדין (כי נוהג כמנהג אבותיו) ? תודה מראש
בק"ק תוניס הבירה (לא ג'רבא ודרום תוניסיה) היו מקלים ברוב הסירכות כמנהג האשכנזים, וכמדומה שכן נהגו גם במרוקו ובאלג'יר, אבל בארץ ישראל אסור לנהוג כן כי זה מנהג ארץ ישראל ודעת מרן, והבא ממקום שנהגו היתר להשתקע במקום שנהגו איסור חייב לנהוג כחומרי המקום שבא לשם. (ובזה עניתי על שני השאלות)
מאת: פלוני | תאריך: י״ג בטבת ה׳תשע״ז – ינואר 11, 2017
האם ניתן לקבוע זאת ככלל בכל סוגיה, שמסורת אבות בטלה כשעובר להשתקע ממקום שנהגו היתר למקום שנוהגים איסור?
הכללים בזה ארוכים, אבל בדרך כלל זה כך, ועיין בהקדמת מרן ראש הישיבה נר"ו מלספר ברית כהונה מהדורת הישיבה
מאת: פלוני | תאריך: כ״א בטבת ה׳תשע״ז – ינואר 19, 2017
איך הדבר מתיישב אם מה שכתב מרן בעצמו בהקדמת בית יוסף שדבריו לא נאמרו במקום שיש בו מנהג וכבר כתב החיד"א בשו"ת חיים שאל שקבלת בני אלג'יר את רבותיהם חזקה מקבלת הספרדים את מרן
יפה מאד, ולכן בחו"ל יכלו אבותינו להמשיך בזה אבל כאן זה לא אותו מקום