Menu
שאל את הרב
print
אא

מחילה שאני יוצא מגדרי (אין כוונתי לפגוע ח"ו אלא להגדיל תורה), אבל אשמח לקבל תשובה יותר רצינית. התשובות על שאלתי עד עתה ניתנות בהינף יד בלי מקורות מקויקים לאפוקי אחד (ברכ"ה ח"ג פ"ג ה"א) ולא רק שאינו נכון אלא גם אינו קיים. ז"ל ברכ"ה (ח"ג פ"ז הל' כו): פירות או ירקות מרוסקים לא איבדו את ברכתם הקודמת אפי' השתנתה צורתם ומראיהם עד שאי אפשר להכירם, ובלבד שיתקיימו התנאים הבאים: א. שלא השתנתה מהותם, כלומר שלא נעשו משקה. ב. שטעמם לא השתנה "לרעה". ע"כ. א"כ ברור שגם כשהטעם נשתנה אבל לא לרעה אלא לטובה מברכים ברכתם המבוררת, וא"א להעמיס בדעת הר"ב ברכ"ה הפך מ"ש! וגם במאמרים על הבמבה (סי' ה בסוף ברכ"ה ח"ה) לא כתבו כך, ואולי מה שהטעה כת"ר הוא שהעתיקו מברכ"ה "פרי שנטחן ונעשה גוף חדש" והבין כת"ר שהכוונה שנטחן ונשתנתה צורתו, ולא היא אלא הכוונה היא שנטחן לגמרי ומקמחו נעשה גוף חדש. לפ"ז הדבר ברור שעל קורנפלקס יש לברך האדמה (כל זה בתנאי שכל חברות הקורנפלקס מייצרות אותו כמ"ש בקורנפלקס של B&D שהעתקתי בשאלתי הראשונה)

כתב המערכת

גם כשכותבים את המלה "מחילה" בראש הדברים זה לא מתיר לכתוב בחוסר דרך ארץ לרבני הישיבה לכתוב שהתשובות "ניתנת בהינף יד בלי מקורות מדויקים" "מה שהטעה" "ואי אפשר להעמיס…"  "הפך מה שכתב" !
משפטים כאלו שייכים כשתלמד עם החברותא שלך (וגם זה לא כדאי) לרבנים יש לפנות ביראת כבוד ודרך ארץ רבתי! אפר לכתוב "המקורות שקבלתי לא מצאתי בהם מה שכתב כת"ר אולי נפלה טעות" במקום מה שטעה  אפשר לכתוב "מה שגרם לכת"ר לחשוב כך" במקום א"א להעמיס וכו' תכתוב לכאורה לפי מה שכתבתם לי הדברים סותרים אולי ישי יישוב אחר 
רבני הישיבה עסוקים למעלה ראש בלימודיהם הסדירים במסירת שיעורים ובכתיבת ספרים לזיכוי הרבים, ובכל זאת מפנים מזמנם היקר להשיב תשובות בכובד ראש!
לע"ע לא העברנו השאלה לגאון המשיב נקוה שבשאלות הבאות יתנסח יותר בעדינות ונוכל להעביר את שאלתך לרב (דרך אגב שאלתך חוזרת על תשובה 15850 וכדאי שתציין זה) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן