שאל את הרב
print
אא

יצא לי לדבר לאחרונה עם רב מבני ברק, והוא אמר שחקר היטב את הדבר וזה יכול להיות גם שאלה של דאורייתא במערכת ההפשרה וכן אמר שרוב רבנים מגדירים את הפעולות במקרר כפסיק רישא דניחא ליה כי בלי זה שהמקרר בודק את הפעילות שלנו אין לו איך לפעול. האם זה נכון?

הרב אהרן מאזוז

נראה שכוונת החכם שיש בעיה במקררים ואין להקל בלי התקן. אבל כאשר יש התקן הרי אין המקרר פועל לפי חום וקור מבחוץ אלא לפי הוראת המחשב. רק שלפי דברי משמרת השבת יש השפעה מבחוץ על פעולת המחשב ויש להחמיר אף שאין מזה השפעה על פעולת המקרר והמקילים אינם חוששים לזה  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן