Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד אין זה באפשרותי לאחר שגיליתי את האמת איך לומדים סוגיא להתחבר לצורת הלימוד של הישיבה הן מבחינה שכלית שאני יודע שזו לא הדרך ,והן מהבחינה שאני לא נהנה מכך -אז להתחבר לצורת הלימוד זה לא באפשרותי. מבחינת חברותות אני מסודר ברוך ה' ולא לומד לבד חוץ מסדר ג'. רק עיקר הבעי-ה שאני מרגיש חוסר ביטחון בלימוד מכיוון שאני לומד לבד בעיון ללא הדרכה של רב והדבר גורם לי אי נחת שאני מפחד שאני מבזבז את מיטב שנותיי במקום הלא נכון במקום לקבל מרב שידריך אותי ולכן: אני לא מכין את השיעורים ולא חוזר עלי-הם: א. מחמת שהדרך בישיבה לדלג ואינם לומדים לפי סדר הדף (דבר שמאוד עקרוני וחשוב לי בלימוד) ואני לא מספיק להיות בקצב של השיעורים ב. גם אם הייתי מספיק אני פשוט לא נהנה. השאלה היא האם מחמת הסיבות הנ"ל( א. אין רב שמדריך, ב. עיקר הלימוד שלי הוא באופן עצמאי ואני נכנס לשיעורים לצאת ידי חובה וא"כ עדיף לכאורה שאלמד בישיבה שהשיעור יתרום לי, או שמכיוון שלא השיעור עושה את הבן אדם תלמיד חכם אלא הוא ביגיעה עצמית לכן אין נפקא מינה כ"כ. ?! תודה רבה כבוד הרב על המענה והסיוע ומצטער על כך שאני מטריד את הרב בשאלותיי הרבות.

רבני בית ההוראה

מיצינו את הנושא כאן זה לא שיחות עם הרבנים אלא רק שאלות ותשובות הנושא כבר ברור מה שנשאר זה להחליט עם עצמו את הדחק שבה ירצה ללכת ימין שמאל  
בהצלחה

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן