Menu
שאל את הרב
print
אא

האם יש מנהג לחכות אחרי לידה 40 יום (או 80 יום לנקבה) עד שהאישה יכולה להיטהר. בכמה וכמה מקומות רשום שצריכים לבטל מנהג זה, אפילו עם מילים חריפות שזהו מנהג מוטעה. האם צריכים לנהוג מנהג זה בכל זאת?
ואם אישתי ממש לא מסכימה לעשות מנהג זה (כיוון שהיא קראה בכמה וכמה מקומות שצריכים ממש לבטל את המנהג הזה), וזה עלול ליצור מתח ביננו, האם אנחנו צריכים לנהוג בכל זאת?

הרב אליהו מאדאר

הדבר פשוט שאפשר לבטל מנהג זה, ובפרט בנדון השאלה שגורם למחלוקת, שמצוה לבטלו, ובפרט שאנחנו בארץ ישראל שאין בזה מנהג קבוע. כי נראה עיקר הטעם של אותם מקומות שהחמירו בזה, משום שראו שכך הוא הזמן שלוקח לרוב הנשים לטהר את עצמן, ולכן קבעו כן אצל כולן, אבל כאן בארץ ישראל, לא שייך זה. ועיין בזה מה שכתב מרן הגאון ראש הישיבה נר"ו בהקדמתו לספר ברית כהונה הנדפס מחדש. עיין שם.

ולכן כל שעברו שבוע לזכר ושבועיים לנקבה, מותרת לטבול. אלא שבמציאות קשה לטהר מוקדם מדאי וגם על פי הרופאים בזמן הזה, ראוי להמתין כארבעים יום, ולכן כדאי לחכות ארבעים יום, מטעם בריאות ושתתחזק יפה, את השבעה נקיים תעשה קודם הארבעים, והטבילה אחריהם.

והעיקר הוא שלא לריב ולא להיכנס למחלוקת כלל בשביל דבר זה חס ושלום, כי גדול השלום, ואיש ואשה שזכו, שכינה ביניהם. (ז' מנחם אב שנת תוש"ע יהודה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן