מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.
מה עדיף לאברך ללמוד ב סדרים טור,שו"ע למבחני רבנות או סדר א' הלכה וסדר ב' בקיאות ? וכמה זמן ביום טוב להשקיע ללימוד בבקיאות ואם אפשר טעם למנהג שעולה חתן ומוצאים ספר תורה וקוראים פרשת ואברהם זקן והחתן מברך ברכות התורה . והרי זה שינה מסדר שתיקנו חכמים לקרוא בתורה . תודה רבה
1. חז"ל לימדו אותנו שאדם ילמד תורה במקום שלבו חפץ ומצד שני אדם צריך לעסוק בכל חלקי התורה (מקרא גמרא הלכה אגדוה ועוד) וכן צריך להתאמץ ולהעמיק בלימוד כפי כחו ויכולתו וגם לדעת התורה בבחינת שיהיו דברי תורה משוננים בפיך, על כן צריך לשלב דהיינו ללמוד רוב היום את סוג הלימוד שאוהב ומתחבר ונמשך אליו, ועם זאת להשקיע זמן גם לשאר העניינים. (מלבד מקרא ואגדה שאין לעשות אותם עיקר הלימוד רוב היום) זו הדרך הנכונה כהוראה כללית
בצורה פרטית לאדם מסוים זו או אחר, יש עדיפות גדולה להתייעץ עם מי שמכיר היטב את אותו אדם או אברך כדי להדריכו בדרך הנכונה עבורו. בבחינת "חנוך לנער ע"פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" ועל בסיס ההוראה הכללית הנזכרת .(אפשר גם לפנות אלינו בשנית עם קווים לדמותו של אותו אברך, דהיינו מה אוהב ומה עשה עד עכשיו ומהו גילו ומה עברו, ונשתדל להתאים לו דרך נכונה חשיבות רבה מאד יש ללימוד הלכה, ובדרך כלל יש להשקיע בה את רוב היום, חלק מהלימוד בצורה מעמיקה ועיונית יותר, וחלק בבקיאות ובזריזות, ובין בזה ובין בזה יש לחזור הרבה עד שיהיו הדברים משוננים היטב- בעיקר פסק ההלכה וטעמו, בדרך כלל הבוקר הוא הזמן הטוב לעיון ושאר היום לבקיאות.
ועיקר הדברים ללמוד ברצף, במרץ, ובהתלהבות, להגיע בזמן ואפילו לפני הזמן ולשקוע מיד בלימוד, ולהסיר מפריעים, אנשים מדברים או מכשרים מרעישים או מרעדים. ולהקדים לכל לימוד מוסר והרהורי תשובה ואח"כ לחשוב שבאים לעשות נחת רוח לבורא יתברך ואז להתחיל ללמוד, איכות הלימוד במצב כזה כפולה ומכופלת הן מבחינה רוחנית והן מצד ההספק ההבנה והסיפוק
2. ובאשר לשאלתך השניה יש תשובה באתר לצפיה לחץ כאן
בהצלחה רבה