גבי השאלה למה לא מחברים השנה (תשע"ו) בחו"ל חוקת ובלק, כבר מהרימ"ט (שם)נתקשה בזה, ויישב דכיון שנדחו שלא יכלו להתחבר בכל אותן שבתות מפני עצרת לכן המתינו לאחרונה, שלא רצו לשנות מסדר כל השנים שמחברים מטות ומסעי. והביא סמך לזה מגמרא סוכה( דף מ"ג עמוד ב') כיון דקא מפקת לה מראשון אוקמה אשביעי. עיין שם. (וראה למרן הגאון ראש הישיבה שליט"א בירחון אור תורה סיוון תשע"ו עמוד תק"ן מה שכתב על דברי מהרימ"ט).
ושאלתו השניה לא הבנתי, כי כשאנו מפרידים את תזריע ומצורע עדיין איננו מצמצמים את הפער. וכאשר צצבונן בלוח השנה על כל השבתות שבין פסח לעצרת, עיניך לנוכח יביטו כי זו הדרך הטובה לסדר כל הפרשיות כדי שנקרא פרשת במדבר לפני שבועות(מכיון שניתוסף לנו שבת ביום אחרון של פסח). והבן היטב.
תשובה זו נכתבה על ידי הבחור הלל-יהודה פלוטקין שלומד בישיבתינו.