מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.

אני מנסה לקנות את העיון התונסאי בלימוד עצמאי קראתי עד חצי ממאמר שני בדרכי העיון והתחלתי הקדמה של לא תשיך . האם עדיף ספר יתן מציון על ברכות ביצה של הרב בן ציון כהן או לא תשיך או אחר. מה סדר הלימוד המומלץ כאשר אני נגש ללמוד? ומה הם השלבים והרמות בלימוד ? ווד דבר האם כאשר הרב כתב בדרכי היוען עיין... התכוון שהקורא יעיין? האם זה נכון לפתוח את הגמרות שהרב ציין לרבא שזכה בסברה ישרה? התחלתי לפתוח (מעל 4).
כל הספרים שמנית טובים וכמובן שלא לוותר על מהרש"א.
אין שלבים ואין רמות, צריך לפתוח ספר וללמוד, ועם הזמן מרגישים תענוג וסיפוק עצום. ואם תזכה לכוון לדברי המפרשים זה סימן שלכדת את העיון.
אין צורך לפתוח את העיין בדרכי הלימוד.
בהצלחה.