מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.

מהו פשרו של המשפט הבא הכתוב בספר שם הגדולים להחיד"א [ערך מגדל עז על הרמב"ם] : "בא וראה קדושת מרן שאינו מזכירו אלא לאיזה צורך לבקיאות או למה שמביא מתשו' לחכמי לוניל וכיוצא": עכ"ל. וקאי על הרב מגדל עז שהוא רבינו שם טוב ן' אברהם בן גאון ספרדי וכמ"ש שם החיד"א? וכי אם היה מזכירו יותר היה בזה פגם לקדושתו של מרן? וראיתי שמורינו הרב מזוז שליט"א הביא משפט זה בספרו הנפלא והמחכים "אסף המזכיר", אך שם נקט בקצרה ולא באר את העניין ...ושמא הדבר שייך למה שכתב שם הרב חיד"א שהרש"ל השיג עליו?
הכוונה שאם היה מזכירו היה משיג עליו בתוקף שטעה בכמה דברים "ועבר על בל תשחית הזמן והנייר והדיו" (כלשון מהרש"ל בהקדמת הים של שלמה).
ומרן עניו היה.