כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
מחילה זה לא בגלל שזה פסוק קצר. התשובה לעניות דעתי מכיוון שאנו בשעת אמירת ההגדה לא קיימנו הפסח כהלכתו, ההזדמנות שלנו הבאה היא בפסח שני ולכן שייך לומר הפסוק של פסח שני. הלל חלק על חבריו בדין כורך בפסח ראשון ושני אנו נקיים בהזדמנות הקרובה פסח שני.
הפסוק הובא לתת טעם למנהגו של הלל עצמו, שהוא בגמרא הנ"ל. ומה שכתב הרב העונה בלשון "אולי" זה דרך ענוה, ופשוט הוא שזה הטעם העיקרי, שהעדיפה הגמרא פסוק בן שלש תיבות על פסוק בן שש תיבות, ולא גרע ממה שמזכירה הגמרא בכל מקום פסוק "ונתן הכסף וקם לו" שאין פסוק כזה וכמו שהעירו התוספות (שבת קכ"ח), עיין עליהם. וטעם זה פשוט ואמיתי יותר משאר הטעמים שכתבו בזה.