שאל את הרב
print
אא

האם יש יסוד וסמך למנהג שנוהגים בברכת תפילין שמברכים ''להניח תפילין'' בלחש ואם כן מה הטעם

הרב אדיר כהן

יש מי שסבר להנהיג כן מחשש שהתפילין פסולות, שלא יענו אמן. עיין שו"ת עץ שתול (חלק אורח חיים סימן ו').

אך מר זקני מרן הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל נתפלא על כך איך יהיה חילוק דין הברכה לאמן וכמו שכתב בשמו מוה"ר הגאון רבי מקיקץ שלי זצ"ל בהגהתו שם. וכן תלמידו מרן הגה"ק רבי מצליח מאזוז זצ"ל אמר שאין למנהג זה שורש וענף (כמו שכתב בשמו מו"ר בריה (= בנו) הגאון נאמ"ן נר"ו בהגהתו שם)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן