חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

האם ליוצאי ג'רבא יש איסורים מיוחדים לגבי השתתפות בשמחות? אם אנו בשנת אבל ואחד האחים מחתן את ביתו. כיצד עלינו האחים והאחיות של אבי הכלה לנהוג?
אם הכלה תרגיש בהעדר הדודים שלה מן השמחה, מותר להם להשתתף בסעודה החתונה. ומכל מקום כיון שיש מחמירים בזה, נכון שהדודים ישמשו כמלצרים או מלצריות ובזה יהיה ההיתר בריווח (עיין חזון עובדיה אבילות חלק ב' עמוד של"ט והלאה)
ובשעה שמנגנים שם בכלי זמר ובשעת הריקודים יש להחמיר שיצאו מן האולם (עיין תפילה למשה חלק ב' סימן מא)