מסאג’ בבית כנסת
לא מצאתי מפורש, אך מסתבר לאסור כמו שאסרו להתנאות בהם. ומכל מקום אפשר להקל בדוחק לתלמידי חכמים, על דרך שהתירו באכילה ושתיה (ש”ע סי’ קנ”א ס”א).
ידועה פסיקתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שגם היכל שדלתותיו מפוארות ומעוטרות צריכה פרוכת מבחוץ בנוסף לפרוכת הפנימית. שמענו שכת"ר פסק אחרת וטעמו ונימוקו עימו. האם שמועה זו נכונה? ובמידה וכן מה טעמו של כת"ר?
טעמו של הגאון הרב עובדיה יוסף כניראה שלא יסתכלו בעיטורים ובקישוטים בשעת התפילה. ואצלנו בחו"ל לא חששו לזה והיו גם תמונות רבנים בצד המזרח מעל קומת אדם כדי שלא יראה כמשתחוים להם.