Menu
שאל את הרב
print
אא

לעניין קדיש "יתום" לפני עלינו לשבח במנחה וערבית, אנו הספרדים אומרים אותו לפני. אך האשכנזים אומרים אותו אחרי עלינו לשבח. השאלה היא אם אני נמצא במניין אשכנזי שהש"ץ אומר בכל מקרה קדיש לאחר עלינו לשבח (יש לו חיוב), ולי באותו יום/שבוע אין לי "חיוב", האם אני צריך לומר בכל זאת קדיש לפני עלינו לשבח ?

הרב יעקב כהן

אין צורך, וגם לא שייך לומר קדיש במניין אשכנזי לפני עלינו לשבח, כיוון שמיד אחר קדיש תתקבל הם אומרים עלינו לשבח, ולכן גם מי שצריך לומר קדיש לא יוכל לאמרו במניין אשכנזי לפני עלינו לשבח, אלא לאחר מכן כמנהגם.

שאלת המשך: קדיש לפני עלינו לשבח במניין שאומר גם אחריו

תודה כבוד הרב אבל פשוט טעיתי בנוסח השאלה. מדובר על בית הכנסת במקום עבודתי והמניין הוא לא אשכנזי אלא לפעמים הש"ץ עצמו הוא אשכנזי והתפילה היא לפי נוסח הש"ץ אך בכל מקרה אומרים אחר קדיש תתקבל "למנצח..." במנחה ו "שיר למעלות..." בערבית. אז אני חוזר שוב על השאלה: במקרה הזה האם יש לומר קדיש לפני עלינו לשבח (ע"י ספרדי במניין המתפללים) למרות שהש"ץ יאמר בכל מקרה לאחר עלינו לשבח ?

הרב יעקב כהן

אם אומרים למנצח במנחה ושיר למעלות בערבית כספרדים, יאמרו גם קדיש כספרדים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן