עיין ביביע אומר (ח"ו סימן מ"ד) וזה לשונו שם "אם יש לתלות בדרך הטבע בריבוי המאכל ומשתה וכיוצ"ב אה"נ דלא הוי סימן קללה, ואין בזה כל סימן הן לטוב והן למוטב וכן הורתי כמה פעמים וכו' ובלבד שיתחזקו בלימוד תורתנו הקדושה שהיא חיינו ואורך ימינו וברוך ה'ועלתה להם שנה לחיים טובים ולשלום
מכירת ספר כל נדרי לכמה אנשים
שאלות נוספות בנושאיש אצלנו בבית הכנסת שאלה בעניין האם מותר למכור ספר כל נדרי לכמה אנשים דהיינו להכריז שכל התורם 1000 ש”ח יזכה בספר כל נדרי ואז כל אחד מהתורמים ירים הספר וינשק וע"י זה יזכה לסגולה בדיוק כמו קונה יחיד, האם זה אפשרי ומה דעת מורנו מרן ראש הישיבה הנאמ"ן שליט"א לציין שבשער הכוונות פתיחה לענייני כיפור וכן בספר פרי עץ חיים יש לדייק שהמצווה היא בהוצאת הספר מן ההיכל וזאת א”א אלא על ידי אדם אחד אשמח לתשובה עם מקורות כי הדבר ישיב שלום לציבור שלנו ודעתכם מקובלת על מתפללי בית הכנסת שלנו ללא שום פקפוק ובהערצה רבה בתודה מראש נ"ב בספר יסוד ושורש העבודה שער יא פרק ו משמע שהעיקר הוא בהוצאת הספר.
הרב רזיאל כהן
מעלת ספר תורה של כל נדרי גולה מאוד, אולם אין ספק שמעלת השלום בבית הכנסת עולה עליה עשרת מונים (ועיין בשו"ת יהודה יעלה אסאד חלק יורה דעה סוף סימן קט"ו. ודו"ק).
ולעצם השאלה, איני יודע אם מעלת קניה של כמה אנשים עוד שוה בדיוק למעלת המוציא מההיכל לבדו. אולם בכף החיים (סימן תרי"ט אות ט"ו) משמע שיש עניין גדול בחיבוק הספר תורה בשתי ידיו, ול רק הוצאתו.
מלבד זאת כאשר המוציא את הספר תורה עושה עושה את שליחות הקונים כולם יחד, אין ספק שזכות המצוה עצמה ניתנת גם לתורמים, וכמו שכתב מרן ראש הישיבה. כיוצא בזה באור תורה (תשמ"ן סוף סימן קכ"ג) בהערה. וכמדומני שהורה כן בפירוש גם לגבי ספר תורה של כל נדרי).