במחילה אבל כמדומני המנהג בחו" היה תמיד לברך על ההלל אם לא לגמור אז לקרוא... ולגבי הגילוח כמדומני ר דוד בן בוארון התיר (הנוהגים לגלח יגלחו ביום ה באייר מפני הנס שנעשה בו כמדומני זה לשונו) וכמו כן לגבי רבני ארץ ישראל היו כאלה שהתירו כמו הרב יוסף משאש והרב צבי יהודה זצ"ל ובמחילה שאני לא זוכר לשונם...
הרב אדיר כהן
נכון שבר"ח ובשאר הימים שלא גמרו את ההלל בירכו לקרוא את ההלל אבל ביום העצמאות שאומרים הלל זה לא מתקנת חז"ל אלא תקנה של כמה מחכמי הדור האחרון ולא בירכו על הקריאה.
ולגבי הגילוח רוב רבני ג'רבא לא התירו אם כי ידוע שהגר"ד בוארון התיר ובשו"ת יצחק ירנן חלק ב' (סימן כ"ז) שהתיר על סמך מה שפורסם בעיתון בישראל שבישראל התירו תגלחת ובשו"ת ויכתוב דוד (עמוד ר"ג) מסופר כשבאוו אליו עם מכתב של הגרב"ץ עוזיאל שלא התיר עמד בדעתו להשאיר ההיתר כדי שלא לבלבל את הקהל עיין שם.