איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
שם משפחתנו- טרבלסי. במשפחתנו נהוג לא להבעיר אש ביום הושענא רבה עד חצות, הדבר מקשה מאוד על ההכנות לחג. האם מותר לבטל את המנהג או שיש בזה סכנה כמו שנאמר לנו?
אומרים שהמנהג זכר לנס שנעשה לאבי המשפחה ואינם יודעים מה היה ולמה בדיוק ומעיקר הדין אפשר לבטל המנהג בפרט בארץ ישראל ובמציאות של ימנו אלא שיש לעשות התרת נדרים (כל זה שמעתי מפי קודשו של מו"ר מרן ראש הישיבה שליט"א) ואם ירצו יעשו אפילו זכרון סמלי למנהג