כוונת הרב עובדיה זצ"ל כך היא, שחכמי המערב כולם שוים לטובה לפסוק כמור"ם, אבל בין חכמי תונס וג'רבא יש מחלוקת אם אומרים קים לי כנגדו או לא. ונראה שהרבנים היותר מאוחרים דעתם לומר קים לי נגד מור"ם כאשר חולקים עליו הש"ך או הט"ז או שאר גדולי האחרונים.
והשאלה מאין ראייתו של מרן הרב עובדיה. כבודו ידע שבארץ ישראל חיו הרבה גדולים, חוץ מהרב חיד"א שנתפרסם מאוד. ורבנים אלו נחשבים מארי דאתרא והולכים אחריהם כמו מרן. וגם מרן הגר"ע היה דיין יותר משלושים שנה ובקי במנהגי ארץ ישראל ומסתמא ידע וראה בתשובות של גאוני ירושלים שפסקו שלא כדברי מור"ם. והמחפש בתשובות יביע אומר ימצא בחלקי אבן העזר וחושן משפט בדינים שנחלקו מור"ם והבאים אחריו שנפסק כדעת החולקים (וקל וחומר אם האשכנזים עצמם חולקים על מור"ם כל שכן חכמי ספרד שחולקים עליו) ותן לחכם ויחכם עוד.