לפי עניות דעתי כבוד הרב, בעל התניא אינו כותב לפי דרגתו הגבוהה כי אם כן לא היה מוציא ספר לרבים שזו היא עבודתם. והיה משאיר עבודה זאת לעצמו בלי לפרסם את הספר. שנית ברור מדבריו שזה שייך לאנ''ש במדינתו דאז וכן אנ''ש שבכל מקום ולכל יהודי בכל מקום ובכל זמן, כי אדה''ז נשמה כללית אשר רוח אלוקים בו אשר יכול להלך נגד רוחו של כל אחד ואחד כפי שנאמר על יהושוע, ועיין בהקדמת המחבר על ספר התניא קדישא. ומה שכתב הרמב''ם בהלכות תשובה במדרגת צדיק רשע ובינוני תירץ את זה אדמור הזקן בפרק א' שהרמבם מדבר רק על עניין הדין, שבדינו נקרא צדיק דהיינו זכאי או להיפך רשע דהיינו חייב, ואילו לשם התואר והמעלה, צדיק זה אחד כזה שאין לו יצר הרע כלל כמו שכתוב אצל דוד המלך ''וליבי חלל בקירבי'' שהרגו בתענית. ולכן אמרו רז''ל במדרש ראה הקב''ה בצדיקים שהם מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור שנאמר וצדיק יסוד עולם. אשמח לתגובת הרב שליט''א.
רבני בית ההוראה
מרן שליט"א ענה מה דעתו ואין כאן מקום להאריך.