Menu
שאל את הרב
print
אא

א. זמן רב אני מעיין לפי הדרך שראיתי מהראש ישיבה בספר דרכי העיון, לדקדק בלשון הגמ' ורש''י ותוס', ואני מכוון לק' גדולי הראשונים והאחרונים כהפשטנים וכהמפלפלים, באיזה דרך מדריכים את התלמידים לחדש בישיבה חידושים? ב. מתחדשים לי חידושים רבים בגמ' או ברש''י ותוס' , ולא תמיד מצוי לי מי שיכול לבקרם, האם יש דרך לבחון אם החידוש נכון? בפרט שבאחרונים נראים דרכים רבות, הן בפשט והן בפלפול, וגם בפירושם השונים האם יש דרך להכריע מה יותר נכון? ג, אני רוצה ללמוד בעצמי מסכת חולין, עם הראשונים והאחרונים להלכה ולמעשה, בהלכות מליחה, באיזה ספרים מומלץ לי להתחיל ללמוד? אם אפשר לפרט בספרים המיוחדים למסכת זאת, וכן בפסק הראשונים, והאחרונים בשו''ע. ד, אני לומד בהלכות ברכות טור ובית יוסף ומשנ''ב והגהות אי''ש מצליח, ולא לומד הענין מהמקור בגמ' וראשונים, האם אין חיסרון בהבנה עבור זה?

הרב מיכאל סגרון

א. מעודדים לכתוב כל חידוש קטן וגדול ואחר כך מבאים לרב שבודק תוכן וסגנון ומעיר הערות 
ב. כדאי להראות לרב או להתכתב בדאר עם חבר או רב וכיוצא בזה אם אין, צריך לשומרם ולבודקם לבד בזמן החזרות וכיוצא בזה אם ראית שאתה זוכה לכוון לגדולי המפרשים אות היא שאתה צועד בדרך הנכונה
הדרך להכריע בין המפרשים היא לכתוב הדוחקים שיש בכל פירוש ובסוף לבחון את כולם ולראות היכן יש פחות יש דחקים (אין סופרים את הדחקים אלא לפי אכותם.)
ג. מסכת חולין. מהרש"א ומש"ך עם בית יוסף וש"ך
ד. יש חסרון עבור זה אבל לפעמים תפסת מועט תפסת והכל לפי הענין  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן