חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

מה הדין במקרה שאני בשנה של הפטירה של אבא ואני באמצע לימודי נגינה ואני רוצה להמשיך בגלל ההנאה שבזה אולם אם אפסיק אני ארד ברמה כיון שמן הסתם אשכח חלק מהדברים תודה.
אם יש בזה דבר האבד מותר ואם לא כגון שלאחר שתעבור שנה יוכל לחזור ללמודיו בלי שיפסיד כלום אסור. עיין בחזון עובדיה (חלק ב' עמוד שמ"ט בהערה)